12 ianuarie 2010

Partea 2 - Hastinapur. Anul Nou


Pe 30 decembrie am mers in Hastinapur, care este un loc istoric de pelerinaj al religiei Jain.

Mahavi, este divinitatea în religia Jainistă, care seamănă foarte mult cu Budha, unica diferență fiind faptul că lobul urechii este mult mai lung decît a lui Budha. După vizitarea templelor, am hotărît să luăm o căruță, care să ne ducă spre un deal unde sunt amplasate niște statui.

Înainte de a pleca, Vasu fiind preucupată de securitatea noastră, a anunțat poliția că plecăm în acea direcție. Pe deal, l-am găsit pe Shiva și Kali Yuga, care erau supravegheați de un preot în vîrstă. Acesta din cînd în cînd alunga monițele cu praștia.

Tînărul vizitiu, ne-a ghidat la el în sat, care era în valea dealului pe care erau amplasate statuile. Sărăcie, murdărie, dar în același timp zîmbete. În acceași orgadă respiră și vaca și copii sugari.

Toți cărau trestie de zahar, care pare a fi foarte raspîndită în acea regiune. Am intrat și într-n salon de sculptură în piatră, care sculptau diferite figuri a lui Mahavi și Ganesh, și alți Dumnezei.
Ceea ce ne-a amuzat mult este faptul că a cam durat vizita noastră prin sat, și cînd ne întorceam înapoi pe dealul unde erau statuile deja ne căutau polițiștii.

În autobus toți erau cu ochii după noi, deoarece această regiune nu este deloc turistică.
După ce am revenit, am promis că pregătim Borș, ceea ce am și facut. Dar l-am lăsat să se răcească și am mers în vizită la bunelul lui Vasu (Papa Ji), care ne-a făcut horoscopul. Ne-a spus în ce cadrane (case) erau amplasate stele în momentul în care ne-am născut și cum aceastea ne influențează viața.

După, ne-am umplut stomacul cu borș, și am mers la o plimbare în parcul din colonia unde trăiește Vasu, și am discutat cu mama ei despre atitudini, religii, calendare.

Ultima zi din an începe mâine.

31 decembrie 2009

Ne-am trezit destul de tîrziu, și iarăși totul a continuat în stil indian relaxant și fără grabă.
Un lucru am observat, noi am putea numi acest lucru lene, la ei însă se numește relaxare. Nu sunt grabiți sau agitați în nici un fel. Foarte încet se mișcă și fac totul agale.
Am mîncat niște borș de ieri, și acum așteptăm ora 15.00 să mergem cu mașina vecinilor la Delhi.

Vecinii lui Vasu au inghesuit tot bagajul nostru in mahina si amortite in aproximativ 3 ore am ajuns in Delhi in Pozitua Y si X, amortite la maxim, dar ajunse la timp.

Anul Nou

Stil Punjabi, muzică, dans, veselie. Băuturi și mîncare all inclusive. Printre prietenii lui Vasu, era și unul Abiduuuu, care spunea că ar fi terminat școala de piloți de avioane, în două cuvinte liotcik istrebiteli, m-a sunat 2 zile în continuu, funny Abiduu :)

Un comentariu:

Mariana Ciobanu spunea...

Noi vrem fotografii cu Abiduu, Rajivi, si altii :D